Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W syntetycznym ujęciu przedstawiono ewolucję celów przedsiębiorstwa i na tym tle koncepcję wartości dodanej jako strategiczny cel współczesnych przedsiębiorstw.
Rocznik
Strony
146--153
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Banaszyk P.: Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu, 1998.
- Baumol W.J.: Business Behaviour, Value and Growth, London: MacMillan, 1959.
- Cwynar A. i W.: EVA i MVA nowe spojrzenie na efektywność wykorzystania kapitału spółek - cz.I, "Rynek Kapitałowy" 1999, nr 1.
- Domańska E.: Kapitalizm menedżerski, Warszawa: PWE, 1986.
- Duliniec A.: Struktura i koszt kapitału w przedsiębiorstwie, Warszawa: PWN, 1998.
- Benninga S., Sarig O.: Corporate Finance - A Valuation Approach, New York: Mc Graw-Hill, 1997.
- Stewart G.B.: The Quest For Value, New York: Harper Business, 1991.
- Bradfort С.: Corporate Valuation, New York: Mc Graw-Hill, 1993.
- Gorynia M.: Przedsiębiorstwo w rożnych ujęciach teoretycznych, "Ekonomista" 1999, nr 4.
- Earley J.S.: Marginal Policies of Excellent Managed Companies, "American Economic Review" 1965; cyt. za: Banaszyk P.: Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu, 1998.
- Otta W.J.: Zachowanie się przedsiębiorstwa kapitalistycznego, "Ekonomista", 1985, nr 1-2.
- Copeland T., Koller T., Murrin J: Wycena: Mierzenie i kształtowanie wartości firm, Warszawa: WIG PRESS, 1997.
- Rutkowski A.: Ekonomiczna wartość dodana w ocenie organizacji gospodarczej, "Przegląd Organizacji" 1999, nr 1.
- Zator K.: O niektórych aspektach wykorzystania wskaźników EVA i MVA, "Rynek Kapitałowy", 1999, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006719