Warianty tytułu
Marketing of Production Goods - Results of Research
Języki publikacji
Abstrakty
W latach 1998-1999 autor realizował projekt badawczy pt. "Marketing na rynku dóbr produkcynych", którego celem było zbadanie, przeanalizowanie, a następnie teoretyczne uogólnienie i uzupełnienie zakresu i metod stosowania marketingu przez przedsiębiorstwa działające na rynku dóbr produkcyjnych w Polsce. W artykule autor przedstawił wyniki badań tego projektu, scharakteryzował m.in. badane przedsiębiorstwa, stosowane instrumenty promocji i strategie marketingowe, wykorzystywane kanały dystrybucji i marketingowe strategie zakupów.
In 1998 and 1999, the author carried out research (as an individual project financed by the State Committee of Scientific Research) on the range and instruments of the marketing of Polish manufacturers producing and trading consumer goods. The research covered - in the form of questionnaires and interviews - 88 enterprises of different sizes. Production and selling marketing techniques, as well as production goods marketing (purchasing marketing), together with production goods marketing, i.e. industrial marketing, were analysed. The article presents the research results, answering such questions as what promotional instruments are used by enterprises manufacturing and trading production tools, what distribution channels are being choses, are marketing strategies being developed and what are these strategies' objectives, what factors are taken into consideration when finding suppliers and how is this choice made? The research results are applied in a monograph, a course book, summarising the research and entitled "The Marketing of Production Goods", to be published in the first quarter of 2000. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
80--102
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006780