Warianty tytułu
Price Strategies of Enterprises on International Markets. Selected Aspects
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule skoncentrowano rozważania wokół zagadnienia polityki cenowej przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych. Omówiono podstawowe determinanty decyzji cenowych, cele polityki cenowej i ich ograniczenia oraz wybrane aspekty związane z zarządzaniem cenami na rynkach zagranicznych. Przedstawiono problematykę standaryzacji i zróżnicowania cen na poszczególnych rynkach, implikacji różnic kulturowych dla międzynarodowej polityki cenowej oraz trendy w polityce cenowej obserwowane na rynkach zagranicznych w ostatnich latach.
"Each product has a price it deserves" (in the opinion of customers). This statement is a kind of motto for the problem of prices in an enterprise in a marketing approach. It does not mean, however, that the statement neglects financial, cost and other aspects. A pricing policy is one of the most complex tasks facing marketing decision makers. The article presents some selected aspects related to pricing policy of enterprises operating on international markets. The first part presents basic determinants of pricing decisions, objectives and limitations of the pricing policy. The second part presents selected aspects connected with price management on foreign markets. The article touches on standardisation and price differentiation on particular markets, implications of cultural differences for the international pricing policy and also presents the trends in pricing policy which have recently been observed on international markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--103
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006789