Warianty tytułu
Polish Marketing Terminology (an Outline of the Problem)
Języki publikacji
Abstrakty
Koncepcja marketingu powstała w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze na początku lat sześćdziesiątych nie wykładano jej w żadnej uczelni brytyjskiej. Rozwój praktyki marketingu w USA szedł w parze z rozwojem jego teorii. W Polsce teoria marketingu była niestosowana. Dopiero na początku lat siedemdziesiątych wprowadzono marketing do programów studiów na Wydziale Handlu Zagranicznego SGPiS (obecnie SGH). Terminologię zapożyczono głównie ze wzorów amerykańskich. Dopiero po 1989 roku nastąpił ogromny rozwój marketingu wraz z powstaniem i szybkim rozwojem gospodarki rynkowej.
Marketing concept first developed in the USA in the beginning of XX century was based on American economic and business structure, somewhat different from economic and business structure of Continental Europe. These differences are the reason of many misunderstandings in translations of American terms into European languages. This concerns Polish language as well. After 1989, transformation processes in the Polish economy generated a substantial demand for marketing expertise. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
32--43
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006802