Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono dwa sformalizowane programy jakości: TQM - kompleksowe zarządzanie jakością, przy czym jakość jest rozumiana jako zespół własności, które wpływają na zdolność wyrobu lub usługi do zaspokajania potrzeb użytkowników i Normy serii ISO 9000 - uporządkowane w skali międzynarodowej normy dotyczące zapewnienia jakości. Zasygnalizowano również istnienie QACC (Quality Analysis Cost Control) - procesu koncentrującego się na rzeczywistej redukcji kosztów związanych z niską jakością, dodatkową kontrolą, dodatkową obsługą klientów.
Rocznik
Strony
118--125
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- J. Bank: Zarządzanie przez jakość. Warszawa: Gebethner & S-ka 1997.
- R. Nicholls: Promocja i sprzedaż usług bankowych. Warszawa: Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu 1993.
- T. Ansell: Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych. Warszawa: Związek Banków Polskich 1997.
- K. Opolskim: Jakość wyzwaniem strategicznym dla banków. Materiały z konferencji "Zarządzanie jakością w usługach finansowych", Poznań 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006867