PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 844 Zmiany w otoczeniu marketingowym podmiotów rynku w Polsce | 118--125
Tytuł artykułu

Total Quality Management i ISO 9000 - analiza doskonalenia jakości w usługach bankowych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono dwa sformalizowane programy jakości: TQM - kompleksowe zarządzanie jakością, przy czym jakość jest rozumiana jako zespół własności, które wpływają na zdolność wyrobu lub usługi do zaspokajania potrzeb użytkowników i Normy serii ISO 9000 - uporządkowane w skali międzynarodowej normy dotyczące zapewnienia jakości. Zasygnalizowano również istnienie QACC (Quality Analysis Cost Control) - procesu koncentrującego się na rzeczywistej redukcji kosztów związanych z niską jakością, dodatkową kontrolą, dodatkową obsługą klientów.
Bibliografia
  • J. Bank: Zarządzanie przez jakość. Warszawa: Gebethner & S-ka 1997.
  • R. Nicholls: Promocja i sprzedaż usług bankowych. Warszawa: Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu 1993.
  • T. Ansell: Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych. Warszawa: Związek Banków Polskich 1997.
  • K. Opolskim: Jakość wyzwaniem strategicznym dla banków. Materiały z konferencji "Zarządzanie jakością w usługach finansowych", Poznań 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006867

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.