PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 842 Zmiana warunkiem sukcesu : opór wobec zmian - szansa czy zagrożenie? | 61--69
Tytuł artykułu

Budowanie zaufania w celu przezwyciężenia poczucia zagrożenia wobec zmian organizacyjnych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie przyczyn powstawania poczucia zagrożenia wobec zmian i sposobów ich przezwyciężenia poprzez budowanie zaufania. Autor twierdzi, że zaufanie jest podstawą nowoczesnego zarządzania. Przedstawia także sposób w jaki firmy doradcze zarządzają swoją wiedzą.
Twórcy
Bibliografia
  • Boisot M.H. (1998): Knowledge Assets. Securing Competitive Advantage in the Information Economy. Oxford University Press Inc., New York.
  • Zahra Sh.A. (1999): The Changing Rules of Global Competitiveness. "Academy of Management Executive" nr 1.
  • Georgiades N.; Macdonell R. (1999): Leadership for Competitive Advantage. John Wiley and Sons, Chichester.
  • Greco J. (1998): Knowledge Assets. Securing Competitive Advantage in the Information Economy. Oxford University Press Inc., New York.
  • Chart L.P. (1999): Creating a Successful Knowledge Management System. "Journal of Business Strategy", nr 2.
  • Drew St. (1999): Building Knowledge Management into Strategy: Making Sense of a New Perspective. "Long Range Planning", nr 1.
  • Nohria N., Hansen M.T., Tierney T. (1999): What's Your Strategy for Managing Knowledge? "Harvard Business Review", nr 2.
  • Rousseau D., Sitkin S., Burt R., Camerer C. (1998): Not so Different After All: A Cro.sss-Discipline View of Trust. "Academy of Management Review", nr 23.
  • Cummings L.L., Mcknight D.H., Chervanv N.L. (1998): Initial Trust Formation in New Organizational Relationship. "Academy of Management Review", nr 3.
  • Katzenbach J.R. (1997): Teams at the Top, Harvard Business School Press, Boston.
  • Luhman N. (1979): Trust and Power. John Wiley & Sons, Chichester-New York-Brisbane-Toronto-Singapnre.
  • Wicks A.C., Berman S.L., Jones T.M. (1999): The Structure of Optimal Trust: Moral and Strategic Implications. "Academy of Management Review", nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006902

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.