Warianty tytułu
Cost Strategies as Tools for Increasing the Competitiveness of Polish Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Problematyka zarządzania kosztami na szczeblu przedsiębiorstwa nabiera szczególnego znaczenia w polskiej tranformującej się gospodarce. Autorka prezentuje ideę zarządzania kosztami, definiuje strategie kosztowe oraz proponuje metody przygotowania i wdrożenia tych strategii w polskich przedsiębiorstwach. Podkreśla istotę wyborów strategicznych przedsiębiorstw i ich związek z kosztami.
The transformation of the Polish economy has forced changes in the thinking and actions of management echelons, has created the need for mastering and applying new management methods and tools, among these strategic cost management. The author presents the notion of cost management, defines cost strategies, and proposes a method of preparing and installing such a strategy within a commercial enterprise. In her conclusions she emphasises, among other things, that cost strategies are an element of a complex and integrated management system also encompassing other aspects thereof, including price. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
20--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007041