Warianty tytułu
Polish Women Managers and Their Management Style (in the Light of the Results of a Questionnaire Survey)
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł zawiera wyniki badań ankietowych, przeprowadzonych wśród kobiet zajmujących kierownicze stanowiska w różnych przedsiębiorstwach w Polsce. Badania te miały na celu rozpoznanie cech demograficzno-społecznych menedżerek oraz wskazanie m.in.: jak dużymi zespołami kierują, w jakich dziedzinach zarządzania dominują, jak zarządzają, co jest dla nich jako menedżerek najważniejsze, jak doszły do kierowniczego stanowiska oraz co wnoszą nowego do procesu zarządzania.
What are Polish women managers like? What kind of firms do they head, and how do they do it? Do they bring something new to the management process, or do they just emulate men? Are they authoritarian, or not? What training do they need? The questionnaire survey, the results of which are presented in this paper, helped find answers to these questions. The survey encompassed about 20,000 women in management positions, from a self-directed accountant to chairperson and general director, in firms employing 5 or more persons. The results of this survey, a pioneer of its kind in Poland, provided empirical material for a comparison of Polish and American women managers. The full English-language text of this comparative study can be found in "Women and Business" 2000, No. 1-2. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
92--112
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007126