Warianty tytułu
Trade Globalization in Poland and Marketing-oriented Domestic Trade Companies
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawino oceny czynników konkurencyjności krajowych i zagranicznych firm handlowych. Badania przeprowadzono na podstawie dziewięciu elementów działalności przedsiębiorstw handlowych z punktu widzenia ich wpływu na konkurencyjność. Na te elementy składały się: atrakcyjna lokalizacja obiektów handlowych; intensywnie i profesjonalnie realizowana promocja; sprawna obsługa konsumenta; korzystna polityka zakupu; szeroki zakres świadczonych usług; nowoczesne zarządzanie firmą; nowoczesna forma handlu; nieskie ceny; atrakcyjna oferta asortymentowa.
The paper relates to an assessment of competitiveness of domestic and foreign trade companies, presenting the results of surveys carried out among 39 experts in the area of trade. The authors point out to unused potential strengths of small and medium-size trade companies, such as the possibility of meeting the needs of even small groups of consumers, provision of non-conventional services and possibility of co-operation. An assessment of the scope and level of integration processes in the Polish trade is made, and basic barriers for consolidation of Polish trade companies are presented. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
191--199
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007232