Warianty tytułu
Article Synopsis: Brand Image as the Determiner of Consumer Behaviour
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule ukazano zależności między wizerunkiem a zachowaniem nabywców, a w szczególności wpływ marki na ich postawy i proces podejmowania decyzji. Marki, które ugruntowały swoje pozycje na danym rynku, łatwiej się adaptują na nowych rynkach. Pomocne w tym są media elektroniczne, które dzięki zasięgowi pozwalają na docieranie informacji do odległych regionów świata, zanim sama marka wejdzie na dany rynek. Wpływ marki na proces podejmowania decyzji uzależniony jest od dwóch czynników: zaangażowania konsumenta w zakup oraz unikalność jej wizerunku w odniesieniu do konkurencji.
This work is aimed at presenting the relations between brand image and consumer behaviour, while particuar emphasis has been put on attitudes and the decision making process. The brand tends to play an increasingly important role in contemporary corporate operating strategy. One can identify several key phenomena contributing to such great importance of the brand in today's economy, namely: dynamic technological development, products' quick ageing and moral obsolescence, globalisation and a decline in customers' loyalty to products. When consumer are strongly involved in the purchasing process and clearly perceive differences in competitive brands', images, their decision making on selecting a brand will consist of the biggest number of steps. (short original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
362--372
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
autor
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007258