Warianty tytułu
In Direction of Creating Links with Customers - New Challenge for Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Autor zwraca uwagę na fakt iż do tej pory teoria i praktyka marketingu skierowana była przede wszystkim na pozyskiwanie nowych klientów, a nie na utrzymanie już zdobytych. Ważne w tym zagadnieniu jest, że pozyskiwanie nowych klientów jest zdecydowanie droższe, niż budowanie lojalności wobec już pozyskanych. Podstawowym instrumentem pomagającym w tworzeniu lojalności jest baza danych gdzie zapisuje się informacje o nabywcach. Autor podaje również kluczowe elementy programu lojalności: sformułowanie konkretnego celu i adresatów organizowanego programu; określenie świadczeń dla uczestników programu; strategii komunikowania się z uczestnikami programu, a także uruchamianie go i przewidywanie jego przyszłości.
The current theory and practise of marketing is based rather on attracting new customers than trying to maintain existing customers base. In a saturated markets reality, it is difficult to attract new customers, and it requires more expenditures than building loyalty of existing clients, which means establishing repeating purchase habits and emotional relation between a client and a product or brand. (short original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
31--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007306