PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 59--74
Tytuł artykułu

Poprawa jakości świadczenia usług jako rezultat przyjęcia orientacji marketingowej

Autorzy
Warianty tytułu
Market Orientation Postitive Influence on Service Quality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła krótki rys historyczny rozwoju problematyki jakości usług. Zaprezentowała podział aspektów usług wyróżnionych przez Ch. Gronroosa na: techniczną jakość usług (utożsamia ją z rezultatem świadczenia) i funkcjonalną jakość usług (sposób pozyskania usługowego produktu przez nabywcę). Do badania oceny jakości dokonywanej usługi przez klienta wykorzystywany jest wariant metody SERQUAL. Składa się on z 22 punktów, które sprowadzają się do 5 podstawowych kryteriów oceny: materialne świadectwo usług; niezawodność usługodawcy; wrażliwość usługodawcy; wrażliwość usługodawcy na potrzeby klientów; pewność; empatia.
EN
Services are not only the fastest growing sector in many economies, but also an important element of suppliers' offers, which tend to be a combination of tangibles and intangibles. Therefore the problem of assuring the required service quality became so important for manager. Academicians started to widely explore the subject. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--74
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.