Warianty tytułu
Possible Application of Public Relations in Creating a Tourist Enterprise Image
Języki publikacji
Abstrakty
Rolą public relations jest nawiązanie korzystnych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a jego szeroko pojętym otoczeniem oraz pozytywne kształtowanie własnego wizerunku. Autorka scharakteryzowała pojęcie wizerunku przedsiębiorstwa (coroprate image), specyfikę i organizację public relations oraz zasady skutecznego postępowania komunikacyjnego w kryzysowych sytuacjach przedsiębiorstwa, tzw. kryzysowe public relations. Na koniec autorka omówiła trudności z jakimi borykają się polskie przedsiębiorstwa stosujące instrumenty public relations.
Enterprise reputation - a postive image of tour operator, tourist transport company or hotel - starts to have a significant role in competition on the tourist market. Creation of such an image must be supported with public relations (PR) instruments. Company reputation is usually built in crisis situations. The way in which a company is prepared for critical situations, mitigation of their results, admission of errors and compensating losses resulting to customers improves or destroys company image. In these procedures, a significant role is played by RP staff. Full implementation of PR instruments in tourist enterprises faces objective barriers (nature of tourist services) as well as subjective ones (inadequate knowledge, financial limitations). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
38--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007333