Warianty tytułu
Place Marketing as Tool for Creation the Place Image
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono stopień wykorzystania narzędzi marketingu terytorialnego i jego oddziaływanie na faktyczny image danego regionu. Marketing ten może być przedstawiony z trzech punktów widzenia: jako rynkowo zorientowany sposób wykorzystania gminnej produkcji przez władze; jako przyjęcie planistów przestrzeni gminnej rozumowania reprezentującego punkt widzenia użytkowników tej przestrzeni; jako zespół działań podejmowanych przez władze gminne, zmierzających do optymalizacji funkcji gminnych. Aby efektywnie kreować wizerunek regionu musi on być: odróżniany; znaczący; szanowany; rozpoznawany. Kreowanie wizerunku można podzielić na trzy etapy: analizy sytuacji obecnej i charakterystykę konkurencji; określenie celu strategii; stworzenie planu działania i środków promocji kształtowania marki regionu. Wykorzystanie poszczególnych środków promocji regionu przedstawiono na przykładzie regionu łódzkiego.
Promotion campaigns and other marketing instruments using by local authorities appear to be ruled with the same rights as in commercial word. Commune exists on the market and tries to sell its products. For this reason local authorities should take into account marketing activities. The main aim is to create the co-ordinated system of marketing instruments to build the positive image and thanks to it communicate with customers and complete their requirements. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
261--271
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007351