Warianty tytułu
Polish Consumers' Typology Under Behaviour on Changing Market
Języki publikacji
Abstrakty
Pierwsze polskie badania nad typologią konsumentów wykonano w 1987 roku. Dotyczyły one typologii konsumentów według zachowań na rynku w zakresie pięciu podstawowych dziedzin potrzeb-żywienia, ubrania, wypoczynku, wyposażenia w meble i artykuły gospodarstwa domowego. Z badań nad typologią wynikają informacje o: różnicach wśród konsumentów w motywacji zakupów i konsumpcji; wymaganiach różnych grup konsumentów w zakresie jakości produktów, mogących zaspokoić dany rodzaj potrzeb; wymaganiach co do poziomu cen i stopniu podatności na promocję; wymaganiach w zakresie asortymentu i cech jakościowych produktów. Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji stworzył typologię polskich konsumentów według zachowań i postaw związanych z zaspokajaniem potrzeb odnoszących się do mieszkania i jego wyposażenia. Dzieli się ona na cztery typy: pesymistów; konsumentów aktywnych; wypracowujących awans społeczny rodziny; zrezygnowanych.
The essence and importance of surveys on consumer typology, against the background of former approaches to the description of consumer behaviour in the market, and differences in the relation to the market segmentation are discusses. An example of the consumer empirical typology is presented. This is the typology of behaviour relating to the flat/house and its equipment, worked out in the Institute of Home Market and Consumption. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
341--348
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007357