Warianty tytułu
Changes in Consumer Bahaviour of the Wielkopolska Region and Regional Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Duży wpływ na powodzenie marki globalnej na rynku światowym mają różnice kulturowe przejawiające się w postawie wobec konsumpcji. Duże znaczenie ma również kwestia dochodów konsumenta. Wykreowanie marki komplikują także różnice językowe. Zachowania konsumentów obejmują trzy aspekty, związane z zaspokajaniem potrzeb: nabywanie; posiadanie; użytkowanie środków zaspokajania potrzeb. Autorzy skupili się na dwóch pierwszych aspektach zachowań konsumentów w Wielkopolsce zaobserwowanych w latach 1995-1999. Dane oparli na bazie danych statystycznych GUS (głównie budżetów gospodarstw domowych) oraz własnych badań rynkowych. Dotyczyły one wybranych dóbr trwałego użytku oraz niektórych artykułów żywnościowych.
In the paper, authors consider the impact that distinctiveness of behaviour of consumers living in Wielkopolska region has on a strategic choice between regional and global marketing. Wielkopolska sets a good example of a region, very different from other parts of Poland using statistical data and data drawn from their own research conducted among consumers in various parts of Poland, authors forcibly prove that regional differences hold and in some cases even deepen. Many aspects of consumer behaviour (e.g. consumption of specific categories of consumer goods, penetration rate for selected durable) has been thoroughly analysed. That constitutes a suggestion for regional marketing to be considered as a more effective alternative. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
385--393
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007386