Warianty tytułu
The First Polish Consumer's Payment Card BPH-Makro as a Source of Profits or Escape from Competition
Języki publikacji
Abstrakty
Autor w skrócie przeanalizował rozwój kart płatniczych w Europie, który przebiegał odmiennie niż na rynku amerykańskim. W krajach europejskich karty kredytowe emitowane były głównie w celu zagospodarowania dodatkowego popytu na travel & entertainment cards dla wybranej grupy klientów, które nie były masowym produktem bank cards z odnawialnym kredytem. Ponieważ system euroczekowy nie zaspokajał potrzeb klientów na rynku pojawiły się tacy oferenci jak American Express i Dinners Club. Jeśli chodzi o rozwój kart płatniczych na rynku polskim przodownikiem stała się spółka Makro Cash and Carry i BPH SA. Aby sprostać oczekiwaniom BPH opracował z uzgodnieniu z Makro program bezgotówkowej formy płatności dokonywanych w sieci Makro. Bezpośrednią przyczyną wprowadzenia przez lokalne instytucje finansowe innowacji na rynkach kart jest wzrastająca konkurencja.
The author analysed development of the payment cards in Europe.The leader of the payment cards development on Polish market is Makro Cash and Carry and BPH SA bank. This two institutions worked out program of non-cash payment in Makro chain. Direct reason of introduce the innovation by local financial institution on cards market is rising competition. (MP)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
141--147
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007524