Warianty tytułu
Changes in Competition Policy on Banking Services Market (on Example of Karkow Province)
Języki publikacji
Abstrakty
W połowie lat dziewięćdziesiątych na rynek polski weszły zagraniczne banki, które były lepiej przygotowane do walki o klienta. Wtedy pojawiła się w sektorze bankowym konkurencja, która wymusiła innowacyjne działanie w organizacji, produkcji i technologii. Od 1995 do 1998 roku nastąpiła zmiana hierarchii ważności strategicznych problemów banków. W 1995 roku kładziono nacisk na ilość kredytobiorców, natomiast w 1998 ważnymi problemami stało się: wprowadzenie nowych usług, powiększenie kapitału własnego; obniżenie kosztów funduszy własnych. W tych latach rozwinął się marketing bankowy, który obejmuje badania potencjalnych i aktualnych klientów banku oraz jego konkurentów. Wszystkie banki lokalne, które brały udział w badaniach empirycznych, gromadziły informację o aktualnych klientach na podstawie dokumentów formalnych i rejestrowych firm. Dla banków, które działają w lokalnej konkurencji szczególnie ważne są dane o kosztach i cenach konkurentów.
In the middle of the nineties came onto the Polish market foreign banks. Competition in banking sector forced innovation activity in organisation, production and technology. In these years developed banking marketing that include researches on potential and current bank clients and its rivals. (MP)
Rocznik
Numer
Strony
119--134
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007754