PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 2 | 41--65
Tytuł artykułu

Mikroekonomiczna analiza konkurencji w sektorze : Nowoczesne podejście metodologiczne

Autorzy
Warianty tytułu
Microeconomic Analysis of Competition in the Sector : Modern Methodological Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma w swoich założeniach stanowić postulat wyposażenia tradycyjnej analizy mikroekonomicznej w metody strategicznej analizy konkurencji. Jednocześnie zawiera prezentację wybranych metod analizy konkurencji oraz diagnozowania pozycji konkurencyjnej firmy, ze wskazaniem ich istotnych wad i zalet. Autorka koncentruje swoje rozważania na warsztacie techniczno-metodologicznym dokonywania rynkowej analizy strategicznej z punktu widzenia uczestnika rynku, ze szczególnym naciskiem na pewne niedogodności, a nawet pułapki stosowania opisanych metod. Z metod macierzowych charakteryzuje: macierz BCG zwaną Growth-Share Matrix, macierz McKinseya, macierz ADL i macierz Hofera.
EN
In contemporary world economy it is necessary to redefine the problem of long-run economic goals in business activity. The presented article considers the new approach to the problem, defining the goal as a positive growth of the market share. For this purpose, some methods of strategic analysis of firms competition conditions are described. Author has examined also main characteristics of shown methods: - BCG Matrix, known as Growth-Share Matrix, - ADL Matrix, - Business-Industry Attractiveness or McKinsey Co. Matrix, - Hofer Matrix. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--65
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007794

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.