Warianty tytułu
Assessing the Diffusion Models of New Products
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule uwaga została skupiona na badaniach dynamiki dyfuzji innowacji w zarządzaniu i marketingu. Podstawą do zrozumienia dynamiki dyfuzji innowacji jest model wzrostu nowego produktu proponowany przez F. Bassa. Pod pojęciem nowości produktu autorka rozumie innowacyjność produktu, nową markę i nowy model. Prezentuje modelowanie dyfuzji produktów innowcyjnych nabywanych jednorazowo.
The objective of this paper has been to review and assess the state of the art of diffusion models of new products. For the reviewed diffusion models the following assumptions are identified. The diffusion refers to the given market as an economical-social system and is concerned with (1) the total flow of customers inside this system and (2) the rate of flow of customers across three distinct segments of the market: untapped, potential and current. Additionaly, two categories of customers are included innovators and imitators. The review in the paper continions with a number of issues related to the further development and validation of the mathematical model of diffusion. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
113--140
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007806