PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 150 | 119
Tytuł artykułu

Znaczenie reklamy dla zdolności konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Importance of Advertising for Competitive Capacity of Polish Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działalność reklamowa jest wynikową sytuacji rynkowej i celów firmy oraz stwarza okazję do wyróżnienia firmy na tle konkurencji. Firmy, które są świadome roli i znaczenia reklamy w działalności rynkowej przedsiębiorstw są w stanie uzyskać istotną przewagę konkurencyjną. Praca ma na celu udzielenie odpowiedzi na pytania: 1) Jaki jest stopień realizacji funkcji reklamy w przedsiębiorstwach polskich jako czynnika wyznaczającego zdolność konkurencyjną firmy? 2) Co determinuje zakres realizowanych funkcji reklamy? Praca składa się z trzech części. W części pierwszej autor prezentuje różne podejścia do określenia miejsca i roli reklamy w marketingowej strategii firmy oraz wyznacza podstawowe funkcje reklamy i determinujące je czynniki. Część druga poświęcona jest zewnętrznym determinantom realizacji funkcji reklamy. Przedmiotem szczególnej uwagi stają się prawne warunki prowadzenia działalności reklamowej, stan infrastruktury rynkowej (struktura mediów, rynek agencji reklamowych i badawczych) oraz postawa odbiorców wobec reklamy, jako instrumentu promocji. W części trzeciej, po opracowaniu modelu procesu realizowania działalności reklamowej w przedsiębiorstwie i w oparciu o wyniki badań własnych, autor dokonuje oceny prowadzenia działań reklamowych przez przedsiębiorstwa polskie. Analiza koncentruje się na: poziomie wydatków reklamowych, celach i stopniu formalizacji procesu reklamy, strukturze wykorzystywania środków przekazu i stopniu korzystania z informacji rynkowych w procesie ich selekcji, a także zakresie prowadzonych prac nad skutecznością reklamy.
EN
The paper devoted to different approaches to define place and role of advertising in marketing strategy of the firm and determines basic functions of advertising. The author shows external determinants of advertising function. Next presents legal aspects of advertising activity. The author worked out the model of advertising activity process in enterprise and assessed advertising activity in Polish enterprises. (M.P)
Rocznik
Tom
150
Strony
119
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.