PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 851 | 469--477
Tytuł artykułu

Nowe spojrzenie na lean management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Look at Lean Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W oparciu o książkę niemieckich autorów F.Gendo i R.Konschaka pt."Mythos lean production. Die wahren Erfolgskonzepte japanischer Unternehmen" przeprowadzono krytykę lean management i lean production. Autorzy niemieccy polemizują z Womackiem, Jonesem i Roosem autorami książki "Druga rewolucja w przemyśle samochodowym". Przedstawiają założenia wyszczuplonej produkcji, mity lean production i lean management oraz prawdziwe - ich zdaniem - podstawy sukcesu japońskich przedsiębiorstw.
EN
The article discusses a new and now fashionable concept of management called lean production and lean management. The basis for the above stated conclusions was a book published in Germany in 1999, written by F. Gendo and R. Konschak entitled "The myths of lean production. The real concepts of Japanese companies' success". The book argues with the authors of a well-known, worldwide best seller from the 90s "The second revolution in the car trade". The argument is far-fetched; it is said that the concept of lean management is an illusion and the authors of "The second...", from the famous Massachusetts Institute of Technology, are being charged with over-interpretation, and selling of the research outcome, which was prejudicially prepared. Also the researches themselves are treated ironically, so far as the word "researcher" is written in parenthesis. In the light of Gendo and Konschak's research, the concept of lean management has proven to be worthless.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
469--477
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.