Warianty tytułu
Regional Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie regionu jako produktu oferowanego nabywcom, posiadającego zdolność zaspokajania potrzeb, który konkuruje z innymi, a tym samym staje się przemiotem zainteresowań i obiektem działań marketingowych. Podjęto próbę odpowiedzi na pytania: w jakim sensie region jest produktem i jaka jest jego struktura, kto jest nabywcą tego specyficznego produktu, a kto realizuje działania marketingowe.
Poland's integration with the European Union is a brand new challenge. The main aim of our region development is to build competitive power by making the region similar to an enterprise run on the market. The subject of the consideration is the marketing approach to the matter. Thus, the region becomes a product having its own structure. Improvement of the product is caused by the growth of competitiveness. The product is offered to customers. They are internal consumers (tenants, enterprises, societies and businesses with interregional policy) and external ones (investors, tourists, governmental agencies and crossregional organisations). The region as a marketing offer fulfils some particular needs. It competes with others, and, at the same time, becomes an object of marketing activities. These activities are performed in two forms: as internal and as external marketing.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
297--306
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007938