PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 7 | nr 874 Klasyfikacja i analiza danych : teoria i zastosowania | 171--179
Tytuł artykułu

Zastosowanie drzew klasyfikacyjnych w segmentacji rynku

Warianty tytułu
The Use of the Classification Trees in the Market Segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem przedstawionego w artykule badania jest wyodrębnienie segmentów studentów Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki w Jeleniej Górze Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu na podstawie preferencji w zakresie wydatkowania swoich przychodów na kulturę, rozrywkę, sport oraz turystykę. Zastosowano badania ankietowe. Do przeprowadzenia segmentacji wykorzystano algorytm CHAID (Chi-squared Automatic Interaction Detection).
EN
The purpose of this article is to present the use of algorithm CHAID in aim of separating of the market segments. Subject of segmentation was 663 students of University of Economy in Wrocław of Faculty of Regional Economics and Tourism in Jelenia Góra. The complete data were available for 543 respondents. The criterion variable for the analysis was average monthly expenses of students on the culture, the entertainment, sports and tourism. The independent variables in analysis were: sex, year of studies, number of persons in household, height of average monthly receipts, constant place of residence, mark of level accessibility of entertainment, culture, sport and tourism in place of studying, frequency and type of form of participation in the culture, the entertainment, sports and tourism.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • AnswerTree 1.0. User's Guide (1998), SPSS, Chicago.
  • Berry M.J., Linoff G. (1997), Data Mining Techniques. For Marketing, Sales and CustomerSupport. John Wiley &Sons Inc, New York.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1992), Marketing. PWE, Warszawa.
  • Gatnar E. (1998), Symboliczne metody klasyfikacji danych. PWN, Warszawa.
  • Green P.E., A New Approach to Market Segmentation. "Business Horizon" 1977, Vol. 20, 61-73.
  • Deo N. (1980), Teoria grafów i jej zastosowania w technice i informatyce. PWN, Warszawa.
  • Kotler P. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner, Warszawa.
  • Sagan A. (1998), Badania marketingowe. Podstawowe badania. Wyd. AE, Kraków.
  • Sagan A. (1996), Kierunki badań segmentacyjnych. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie nr 479.
  • Walesiak M., Bąk A. (1999), Segmentacja rynku z wykorzystaniem metody conjoint measurement. W: Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku. Praca zbiorowa pod red. S. Mynarskicgo, Wyd. AE, Kraków, s. 83-93.
  • Walesiak M. (2000), Segmentacja tynku. Kryteria i metody. W: Przestrzenno- -czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych. Materiały z XXI Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego (Zakopane 20-23.04.1999 г.). Praca zbiorowa pod red. A. Zeliasia, Wyd. AE, Kraków, s. 191-201.
  • Wilson R.J. (1998), Wprowadzenie do teorii grafów. PWN, Warszawa.
  • Wind Y. (1978), Issues and Advances in Segmentation Research. "Journal of Marketing Research", August, Vol. 15, 317-337.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007966

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.