PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 7 | nr 874 | 217--226
Tytuł artykułu

Możliwości wykorzystania alternatywnych algorytmów conjoint analysis w badaniach marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Possibilities of the Use Alternative Conjoint Analysis Algorithms in Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Conjoint analysis jest znaną i szeroko stosowaną metodologią analizy danych o preferencjach nabywców produktów lub usług oferowanych na rynku. Wśród technik conjoint analysis stosowanych w celu pomiaru struktury preferencji wyróżniono: tradycyjną (dekompozycyjną) metodę conjoint analysis oraz alternatywne metody conjoint analysis: stosowane w przypadku dużej liczby zmiennych (metoda danych samowyjaśniających, adaptacyjna wersja conjoint analysis, hybrydowa metoda conjoint analysis), stosowane w celu imitacji rzeczywistych wyborów rynkowych (conjoint analysis oparta na wyborach). W artykule przedstawiono najważniejsze dotychczasowe osiagnięcia dotyczące alternatywnych metodologii conjoint analysis.
EN
The paper presents achievements in the field of various conjoint analysis techniques. In the article are described traditional decompositional conjoint analysis, compositional self-explicated data method, adaptive conjoint analysis, hybrid conjoint analysis models and choice-based conjoint analysis. There are some remarks about these methods and their properties in the context of marketing research application.(original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
217--226
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007971

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.