PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 7 | nr 874 | 227--239
Tytuł artykułu

Podstawy segmentacji rynku międzynarodowego (teoria łańcuchów celów i środków)

Warianty tytułu
Basis for International Market Segmentation (the Theory of Means-End Chains)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Segmentacja międzyrynkowa ma ogromne znaczenie dla kształtowania marketingu międzynarodowego przedsiębiorstw. Zmierza ona w kierunku łączenia podobnych segmentów rynkowych znajdujących się w różnych krajach w jeden międzynarodowy segment określany jako międzyrynkowy. W artykule przedstawiono propozycje wykorzystania koncepcji łańcuchów celów i środków do segmentacji międzyrynkowej. Scharakteryzowano również dwie wybrane techniki pomiaru łańcuchów celów i środków: jakościową technikę laddering i ilościową technikę wykorzystującą schemat skojarzeń (APT).
EN
This paper presents a conceptualization of consumer means-end chains (MEC). The key idea underlying MEC is that product attributes are means for consumers to obtain desired ends, namely, values, through the benefits yielded by those attributes. The author suggests that MEC provide a suitable basis for international segmentation and presents procedure of segmentation with the help of methods of multidimentional analysis.(original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
227--239
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007972

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.