PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 7 | nr 874 Klasyfikacja i analiza danych : teoria i zastosowania | 227--239
Tytuł artykułu

Podstawy segmentacji rynku międzynarodowego (teoria łańcuchów celów i środków)

Warianty tytułu
Basis for International Market Segmentation (the Theory of Means-End Chains)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Segmentacja międzyrynkowa ma ogromne znaczenie dla kształtowania marketingu międzynarodowego przedsiębiorstw. Zmierza ona w kierunku łączenia podobnych segmentów rynkowych znajdujących się w różnych krajach w jeden międzynarodowy segment określany jako międzyrynkowy. W artykule przedstawiono propozycje wykorzystania koncepcji łańcuchów celów i środków do segmentacji międzyrynkowej. Scharakteryzowano również dwie wybrane techniki pomiaru łańcuchów celów i środków: jakościową technikę laddering i ilościową technikę wykorzystującą schemat skojarzeń (APT).
EN
This paper presents a conceptualization of consumer means-end chains (MEC). The key idea underlying MEC is that product attributes are means for consumers to obtain desired ends, namely, values, through the benefits yielded by those attributes. The author suggests that MEC provide a suitable basis for international segmentation and presents procedure of segmentation with the help of methods of multidimentional analysis.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Abbott L.: Quality and Competition. Greenwood Press, Westwood 1955.
  • Albaum G., Strandskov J., Duerr E., Dowd L.: International Marketing and Export Management. Addison-Wesley Publishing Company, Inc., Cambridge 1994.
  • Claeys C., Swinnen A., Âbeeie P. Y.: Consumer's Means-End Chams for "Think." and "Feel" Products. "International Journal of Research in Marketing" 1995 Vol. 12, s. 193-208.
  • Gajewski S.: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódź 1994.
  • Garbarski L.: nabywców. PWE, Warszawa 1998.
  • Grzegorczyk W.: Marketing na rynkach zagranicznych. Biblioteka Menedżera i Bankowca "Zarządzanie i Finanse", Warszawa 1998.
  • Gutman J.: A Means-End Chain. Model Based, on Consumer Categorization Processes. Journal of Marketing" 1982 Vol 46 (Spring), s. 60-72.
  • Jachnis A., Terelak J.F.: Psychologia konsumenta i. reklamy. Oficyna Wydawnicza "BRANIA", Bydgoszcz 1998.
  • Kotler P., Armstrong G.: Principles of Marketing. Prentice Hall. Englewood Cliffs 1988.
  • Leksykon marketingu. Pod red. J. Altkorna i T. Kramera. PWE, Warszawa 1998.
  • Mazurek-Łopacińska K: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. AE, Wrocław 1997.
  • Newell A., Simon H.A.: Human Problem. Solving. Prentice Hall, Englewood Cliffs 1972.
  • Reynolds T.J., Gengler Ch.E., Howard D.I.: A Means-End Analysis of Brawl Persuasion Through. Advertising. "International Journal of Research in Marketing" 1995 Vol 12, s. 257-266.
  • Rokeach M J.: The Nature of Human Values. Free Press, New York 1973.
  • Sagan A.: Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Wyd. AE, Kraków 1998.
  • Schroeder J.: Badania marketingowe rynków zagranicznych. Wyd. AE, Poznań 1996.
  • Terpstra V.; International Marketing. The Dryden Press, Chicago 1985.
  • Hofstede F., Audenaert A., Steenkamp J.-B.E.M, Wedel M.: An Investigation into the Association Pattern Technique as a Quantitative Approach to Measuring Means-End Chains. "International Journal of Research in Marketing" 1998 Vol. 115, s. 37-50.
  • Hofstede F., Steenkamp J.-B.E.M., Wedel M.: International Market Segmentation Based, on Consumer - Produkt Relations. Journal of Marketing Research" 1999 Vol. 36 (February), s. 1-17.
  • Tolrnan E.G.: Purposive Behaviour in Animals and Men. Century, New York 1932.
  • Valette-Horence P., Rapacchi В.: Improvements in Means-end. Chain Analysis. Using Graph Theory and. Correspondence Analysis. Journal of Advertising Research" 1991 No 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007972

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.