PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 7 | nr 874 Klasyfikacja i analiza danych : teoria i zastosowania | 240--249
Tytuł artykułu

Analiza polskiego sektora spożywczego w latach 1995 i 1998 na przykładzie wybranych spółek giełdowych

Warianty tytułu
Analysis of Polish Food Industry in Years 1995 and 1998 Based on Chosen Companies From Warsaw Stock Exchange
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono analizę sektora spożywczego jednego z najliczniej reprezentowanych sektorów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Do analizy wybrano lata 1995 i 1998. Porównanie czasowe umożliwiło zaobserwowanie zmian, jakie zaszły w samym sektorze, jego otoczeniu oraz wpływ kryzysu rosyjskiego na tę branżę. Do analizy wykorzystano dane dla 23 spółek notowanych na GPW.
EN
The main purpose of this analysis is to give knowledge about changes in this industry during 1995-1998. Analysis based on 23 companies from Warsaw Stock Exchange. All this companies are divided into five subgroups (breweries, sugar industry etc.). The main important economics values and indicators are taken from annual report, and analysed for each group. After that, all companies are grouped by weighted-pair-group method and it is possible to compare their "economic likeness". In conclusion it is said that changes in food industry are very serious, and many companies was strongly influenced by changes on Russian Market.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Almanach spółek giełdowych wiosna 1999, Wydawnictwo Parkiet, Warszawa 1999.
  • Bień W. (1996), Czytanie bilansu przedsiębiorstwa. Finans-Servis, Warszawa.
  • Grabiński T. (1989), Metody taksonometrii. Wyd. AE, Kraków.
  • Marek T. (1989), Analiza skupień w badaniach empirycznych Metody SAHN. PWN, Warszawa.
  • Nowak E. (1995), Klasyfikacja i analiza danych finansowo-księgowych. Sekcja Klasyfikacji i Analizy Danych PTS, Taksonomia. Zeszyt nr 2, Jelenia Góra - Wrocław.
  • Sierpińska M., Jachna T. (1999), Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. PWN, Warszawa.
  • Tarczyński W. (1997), Rynki kapitałowe - metody ilościowej. Placet, Warszawa.
  • Walesiak M. (1996), Metody analizy danych marketingowych. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.