Warianty tytułu
Cluster Analysis of the Polish Family Owned Firms
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono próbę identyfikacji opinii i postaw reprezentowanych przez kadrę kierowniczą polskich firm rodzinnych. Do ich badania zastosowano metody klasyfikacji postaw i opinii w małych i średnich przedsiębiorstwach rodzinnych w Polsce. Badania ankietowe przeprowadzono w maju i czerwcu 1999 r. na próbie około trzech tysięcy firm. Opisywane badanie stanowi część międzynarodowego projektu koordynowanego przez The Management School w Imperial College of Science Technology and Medicine w Londynie.
Paper shows the application of the cluster analysis framework for the classification of the structure of the attitudes and opinions represented by the owners of small and medium size firms in Poland. The survey has been conducted during May and June 1999. The sample consisted of some two thousands firms. Some twelve percent of the surveyed firms answered and has send back the questionnaire. Clustering criteria used were ordinal variables representing descriptions of the owners opinions and attitudes towards the role of the family members in the firm functioning. In particular the problems of: - generation succession and the role of older generation in the firm management, - business and family, - ownership structure and family members share, - relation of the owners' family members towards orther employee, were of special interest.(original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
250--258
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007974