PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 447--454
Tytuł artykułu

Zakres zastosowań badań marketingowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Scope of the Marketing Research Application
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poruszono problem zakresu zastosowań metod jak i wyników badań marketingowych. Omówiono zastosowania badań marketingowych w marketingowym zarządzaniu przedsiębiorstwem, którego przedmiotem jest całe przedsiębiorstwo, w zarządzaniu marketingiem skupiającym się na działach (czynnościach) marketingowych, w podejmowaniu decyzji rynkowych oraz w ocenie efektywności i skuteczności marketingu.
EN
The application of the marketing research includes both, method and results of the research. The results of the research are used mainly in the marketing management of the enterprise. The application of the data in the firm is much easier when marketing information system exists in a company. The results of the research are mainly used in the everyday decision taking, tactical and strategic planning, human resources management and in the enterprise`s efficiency indication. The results of the research are also used in the process of taking of many kind of decisions, including decisions related to the consumer behaviour, market segmentation and competition. The use of the method of the research has a place in the firm`s marketing activities (marketing management) including operational planning, creating of product, price, promotion and the distribution channels. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
447--454
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007982

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.