Warianty tytułu
The Choice of Target Markets in Aspect of Integration with European Union
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono problem wyboru rynków docelowych w skali europejskiej. W celu umiejscowienia Polski w strukturze ekonomicznej państw europejskich dokonano segmentacji kryterialnej za pomocą analizy skupień. Następnie przedstawiono analizę segmentacyjną importu i eksportu. Na koniec przybliżono takie narzędzia selektywnego wyboru rynków docelowych jak: analiza wariancji i analiza kowariancji.
The paper deals with problem of choice the target markets in relation to accession of Poland into the European Union. The aim of this paper is display of differences and similarities separating or joining our country to integrated communities. The main attention was paid to methodological and empirical approach to selective choosing of target markets. Considering complexity of such analysis there were used several multidimensional methods, namely cluster and factor analysis as well as variance and covariance analysis. The results of these investigations are very interesting and show the advantages and effects from accession of our country to the European Union. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
437--446
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007983