Warianty tytułu
Achievements of the Theory of Marketing Information Systems - Problems of Application
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja problemu zastosowania teorii systemów informacji marketingowej w praktyce. Wskazano trzy bariery interpretacyjne. Pierwsza dotyczy opisywania struktury systemu informacji marketingowej w oparciu o kategorie zdefiniowane w teorii systemów informacji zarządczej. Druga to przedstawianie sytemów informacji w postaci struktury uniwersalnej, jednorodnej dla ogółu decyzji. Trzecią barierę dostrzeżono w nadmiernym wiązaniu procesów informacyjnych z techniką informatyczną.
The aim of the publication is to present the problems of adoption of the theory of marketing information system in practice. The most of theoretical models presents the marketing information system as a simple set of elements and activities. It isn't a good way of interpretation of the marketing information system, because it doesn't present the essence of information process in marketing. The essence of marketing information system should be based on an analysis of the marketing decision process and information needs.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
455--461
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007985