PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 852, t. 2 | 479--492
Tytuł artykułu

Efektywność kosztów marketingowych - standardy pomiaru i problemy badawcze

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Merketing Costs Efectivity : Selected Control Standards and Research Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono wybrane standardy analizy kosztów przydatnych z punktu widzenia podejmowania decyzji marketingowych. Następnie sformułowano problemy badawcze dotyczące kwestii stosowania tych standardów przez komórki marketingu w polskich przedsiębiorstwach.
EN
The article presents some selected standard techniques of marketing costs control: functional costing, segmental contribution margin analysis, average sales visit cost and profitable transactions control, salesforce productive time control and return on assets managed (return of current investment). Because profitability is one of the bases of marketing concept, the authors of the article formulate some research problems concerning the use of marketing cost control standards among polish companies. Research following such a problems could reveal an important aspect of marketing orientation of businesses in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
479--492
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007986

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.