Warianty tytułu
Qualitative Approach in Research of Consumers` Attitudes on the Market of Ecological Food
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono problem rynku żywności ekologicznej w krajach Unii Europejskiej i w Polsce. Omówiono wyniki badań na temat postaw konsumentów polskich wobec żywności ekologicznej. Podkreślono, że przystąpienie Polski do Unii Europejskiej przyczyni się do wzrostu zainteresowania rolnictwem ekologicznym i rozwoju rynku żywności ekologicznej.
Ecological food market is currently considered as the most rapidly developing food market in the EU countries. Increasing interest in ecological food and farming is a consequence of implementing agrarian policies, which perceive ecological farming as an environmental friendly farming system with positive influence on food quality. In Poland the market share of ecological food is marginal due to insufficient production related to low economical efficiency.(short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
493--502
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007989