PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 856 | 19--29
Tytuł artykułu

Pomiar pozycji produktu na mapie mentalnej konsumentów

Warianty tytułu
The Measurement of the Product's Position on the Consumer's Mental Map
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Identyfikacja cechy produktu, dotycząca cech fizycznych produktu, korzyści związanych z jego użytkowaniem czy charakterystyka firmy, który daną markę oferuje, jest zadaniem, którego rozwiązanie osiąga się w drodze pomiaru pozycji marki na tle konkurencji, czyli pozycji marki na rynku. Pomiar ten dokonuje się w sposób pośredni lub bezpośredni. W artykule omówiono metody pomiaru pozycji marki. Zdefiniowano pojęcie mapy produktu, jako formy graficznej wyników badań dotyczących produktu oraz rodzaje map produktu.
EN
Permanent measuring of the position of the brand on the market is one of the basic information which is necessary in marketing management. In indirect approach the index of market share is a typical measure of the brand's position. Also switching-matrix offer additional information about this position. In direct approach position of the brand is presented in the products maps. Positioning maps are widely used in marketing analyses. They are based on consumer's rating of competing brands. On the other hand they make possible positioning objects in a cognitive space defined by brand attributes. The paper presents several approaches of positioning of products or brands using quantity methods of analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--29
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.