Warianty tytułu
Threats to Consumers Arising from the Firms' Marketing Activity in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Obecnie w Polsce tempo rozwoju stosowania marketingu, zwłaszcza technik promocji jest szybsze, niż tempo adaptacji odpowiednich praw chroniących nabywców, głównie konsumentów. Brak prawnych i organizacyjnych zabezpieczeń (luki w prawie, monopolistyczna pozycja firmy) stwarzać może zagrożenia dla interesów konsumentów. W artykule autor analizuje, na przykładzie krajów rozwiniętych, wybrane dziedziny zagrożenia interesów konsumentów, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego i ekonomicznego konsumentów, umów ubezpieczeniowych, nieuczciwej i społecznie nieodpowiedzialnej reklamy oraz działalności promocyjnej firmy. Przedstawia także uregulowania prawne w Unii Europejskiej dotyczące ww. zagadnienia. Przenosząc te doświadczenia w warunki polskie, postuluje konieczność umocnienia pozycji konsumenta i ochrony jego interesów.
At present, the pace of introducing the law that protects consumers' rights does not catch up with the dynamic pace of marketing, and especially promotion techniques development. The lack of legal as well as organisational regulations (loopholes in the law or firm's monopolistic position on the market) present a real threat to consumers' interests. In the article, the author exploiting the examples of developed countries, analyses selected areas such as health and economic safety, insurance contracts, unfair socially-dymaging advertising, firm's promotion campaigns in which consumer interests have constantly been under threat. Following that, it presents some legal regulations relating to the discussed matter, which are in force in the EU. Projecting the experiences on Polish reality, it strongly advises to strengthen consumer's position and protect consumer's interests more effectively. (J.W.)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
11--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008004