Warianty tytułu
Social Aspects of Advertising
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł odnosi się do współczesnych relacji między reklamą a procesami społecznymi. Autorka omawia funkcje reklamy i jej skuteczność. Analizuje zmiany społeczno-kulturowe i zmiany w reklamie rozpatrując poszczególne środki i wartości wykorzystywane przez reklamę jak: sukces i powodzenie, zmysłowość, seks, emancypacja, międzynarodowy zasięg konsumpcji, ochrona środowiska, tradycja, rodzina, bezpieczeństwo, wolność, władza, zabawa oraz wspieranie sportu i kultury. Uwagę kieruje także na reklamę obecną w mediach lat 80-tych i 90-tych oraz wskazuje na rolę reklamy jako czynnika integrującego Europę.
The article addresses the issue of contemporary relations between advertising and social processes. It discusses the functions of advertising and its effectiveness. It analyses social and cultural changes as well as adjustments in the advertising industry which exploits a variety of means and values such as success, sensuality, sex, emancipation, global consumption, environment protection, tradition, family life, security, freedom, power, entertainment, pastimes, sports and culture support to its purposes. Moreover, the paper draws attention to the commercials of the 80's and 90's and presents advertising as a Europe-integrating factor. (J.W.)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
103--127
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008010