Warianty tytułu
Public Relations as a Promotion Tool Oriented Towards Its Environment
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono istotę Public Relations, jego powstanie i ewolucję oraz rozwój PR w Polsce. Scharakteryzowano główne narzędzia PR: publikacje, imprezy, wiadomości, przemówienia, konferencje prasowe, działalność publiczna i budowanie tożsamości. Z technik stosowanych na gruncie Public Relations przedstawiono: kontakty z mediami, lobbing - kontakty z władzą, wykorzystanie nowych technologii w PR (np. Internet) oraz sponsoring. Działania związane z PR mają szerokie zastosowanie w różnych sferach życia społeczno-gospodarczego, np.: biznesie, administracji państwowej, oświacie, polityce czy kręgach artystycznych. Poruszono również zagadnienie etyki w Public Relations.
The essence of public relations, its origin, evolution and development in Poland are discussed. The main tools of PR are characterized: publications, events, information, speeches, press conferences, public activity and identity building. The publication also presents the following techniques applied on the ground of PR: contacts with media, lobbing - contacts with governments, new technologies usage e.g. Internet, and sponsorship. Activities based on PR are widely used in various fields of social and economic life, e.g. in business, state administration, education, politics and artistic sphere. The question of ethics in public relations is also mentioned in the article. (M.N.)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
185--221
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008013