Warianty tytułu
Public Relations in Tertiary Schools
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy Public Relations w dziedzinie usług dydaktycznych, jakie świadczą szkoły wyższe. Uczelnia wyższa łączy cechy organizacji non-profit oraz organizacji świadczącej usługi społeczne. Autorka omawia cechy organizacji non-profit i charakteryzuje usługi społeczne. Następnie uwagę kieruje na zagadnienie jakości usług szkół wyższych. Czynniki sukcesu uczelni wyższej to przede wszystkim orientacja na potrzeby konsumenta (studenta) oraz jakość usług, która zależy od ilości i kwalifikacji personelu naukowo-dydaktycznego, umiejętności doboru właściwych treści programowych, organizacji toku studiów i cech psycho-społecznych personelu. Autorka dokonuje także charakterystyki Public Relations uczelni wyższych. Konkluduje, iż wszystkie środki i działania PR stosowane przez uczelnię powinny pozostawać w ścisłym związku z jej misją.
The paper deals with public relations in the field of didactic activity in tertiary schools. A tertiary schools is both a non-profit organization and an organization offering social services. The author of the article discusses these two functions, then, focuses on the quality of tertiary schools services. The most important factors making a tertiary school successful are an orientation towards users (students) needs and services quality which depends on 1) the number and qualifications of research and didactic staff, 2) the skill at chosing proper didactic materials, 3) the studies organization and 4) the staff personality and social features. The public relations in tertiary schools are also characterized. The conclusion is that all PR means and acivities applied by a school should be closely connected with the school's mission. (M.N.)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
285--311
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008017