PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 877 | 73--84
Tytuł artykułu

Badanie i ocena skuteczności reklamy

Warianty tytułu
Examining and Evaluating Advertisement Effectiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie przedstawiono wyniki badań wpływu, oceny i skteczności reklamy telewizyjnej papieru toaletowego ALFA (emitowanej w stacjach TV1, TV2, Polsat, w okresie od 6 września do 20 października 1997r.) wykonane dla jednego z producentów papierów higienicznych. Cele szczegółowe badań dotyczyły: identyfikacji oglądalności polskich stacji telewizyjnych w celu ustalenia postrzegalności reklamy papieru toaletowego ALFA w ujęciu geograficznym, oceny wpływu reklamy na sprzedaż papieru toaletowego ALFA oraz oceny tej reklamy w opinii nabywców i ustalenia wpływu reklamy na pozyskanie potencjalnych klientów.
EN
The aim of every entity which advertises its products and services is achieving intended effects that express relations between the meaning of promotion and the reaction of receivers, thus between the encouragement to buy a product and a real accomplishment of this. Advertising activities are a paid form of promotion which demand huge sums of money. Television advertising is especially expensive. That is why the choice and evaluation of the kind of media to transfer the advertisement is one of the most important promotion decisions. Media planning is a decision-making process related to locating the advertisement in the most suitable mass media. The final aim of every advertisement is causing clients to buy an advertised product and evalua promotion activities. Various research methods are applied to evaluate this activities, depending on the kind of mass media used and personality traits and behaviour of the promotion's addressees. In the paper the research results of the audio-visual advertisement examination were presented as an exemple of advertisement examination were presented. The film advertised "ALFA" toilet paper and was emitted on television. To measure the influence of the advertisement on the sale rate the advert effectiveness indicator (r) was used that allows reckoning what part of the buyers purchased the product under the influence of the advertisement. The data demanded to calculate the advert effectiveness indicator were obtained from the client panel participants. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--84
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008022

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.