Warianty tytułu
The Significance of Legal Protection of Tourist Services Consumers for Tourism Development in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Praca miała na celu określenie roli ochrony prawnej konsumentów usług turystycznych w stymulowaniu bądź hamowaniu rozwoju turystyki w Polsce, zwłaszcza turystyki przyjazdowej z państw Unii Europejskiej. Autorka zawarła w niej: - genezę i rozwój idei ochrony konsumenta, - charakterystykę głównych źródeł zagrożeń interesów konsumentów usług turystycznych w Polsce, - analizę wpływu regulacji prawnych na jakość i wizerunek produktu oraz firm turystycznych, a w konsekwencji na kształtowanie się popytu turystycznego, - porównanie zakresu i poziomu regulacji prawnej ochrony interesów konsumenta w prawie wspólnotowym i polskim. Podwyższenie poziomu ochrony interesów nabywców produktów turystycznych oraz zabezpieczenie istnienia spójnego i skutecznego systemu prawnego ochrony konsumentów stanowi ważny element tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi turystyki w Polsce, a w szczególności rozwojowi turystyki zagranicznej przyjazdowej z państw UE. Wprowadzenie tych zmian leży nie tylko w interesie konsumenta, ale również państwa i przedsiębiorstw turystycznych.
The publication deals with the role of legal protection of tourist services consumers. The purpose is to define the role in either stimulating or restrain the development of tourism in Poland, with particular reference to tourists from the European Union countries. The article presents: 1) the origin and development of consumer protection idea, 2) the description of major causes for the menaces to tourist services consumers interests in Poland, 3) the analysis of regulations affecting the quality and image of tourist products and companies, and, as a consequence, affecting the demand for tourist services, 4) the comparison of consumers legal protection statutes in Polish and EU law. The improvement of the protection of tourist products purchasers and the assurance of coherent and effective legal system regulating consumer protection are important factors for tourism development in Poland, especially tourism from the EU countries. Implementing these changes would be profitable not only for a consumer, but also for the state and tourist companies. (M.N.)
Rocznik
Numer
Strony
233
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008026