PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 51 | 325--342
Tytuł artykułu

Wskaźniki klimatu oraz odczuć ekonomicznych w gospodarce polskiej okresu transformacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Cognitive Value of Business Activity Indicators Based on Qualitative Data
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena wartości poznawczych oraz formalnostatystycznych jakościowych wskaźników złożonych, szacowanych w Polsce. Analiza empiryczna objęła szeregi czasowe indeksów klimatu oraz odczuć ekonomicznych, obliczonych dla przemysłu przetwórczego na podstawie wyników badań ankietowych prowadzonych przez GUS we współpracy z Akademią Ekonomiczną w Poznaniu. Analizowane wskaźniki klimatu dotyczą zarówno sytuacji gospodarczej ogółem, jak i poszczególnych elementów procesu gospodarowania, tj. popytu, produkcji i zobowiązań finansowych.
EN
The author presents the results of an empirical analysis of indices of economic activity based on a sample investigation which was conducted in manufacturing industry from June 1992 to September 1995. The analysis confirms the thesis that the qualitatite indices are higly sensible to changes that occur in both enterprises and the economy. Hence, they can be useful for diagnostic as well as forecasting purposes. Indices of economic climate as well as those of economic perception display a high degree of compatibility with the real dynamics of production. However, the time series available are too short for the determination of lags and leads between them, and thereby for the determination of the predictive value of qualitative indices. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
325--342
Opis fizyczny
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008062

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.