Warianty tytułu
Marketing Decision Making Process and Marketing Information System
Języki publikacji
Abstrakty
Współcześnie funkcjonujące firmy powinny podejmowane decyzje odnosić zarówno do aktualnej sytuacji firmy, klientów, jak i do konkurencji. Wymienione grupy charakteryzują się wysokim stopniem zmienności w czasie. Napotykane problemy marketingowe, tj. sytuacje, gdy efekty działań marketingowych nie korespondują z założonymi celami, można podzielić na decyzje o charakterze typowym i nieprogramowalnym. W artykule autorka charakteryzuje problemy marketingowe oraz podkreśla rolę informacji marketingowej w podejmowaniu decyzji marketingowych. Analizuje przydatność systemu informacji marketingowej (SIM) w procach podejmowania decyzji na poszczególnych szczeblach zarządzania.
Specificity of the marketing problems determine undertaking the steps towards their solution. Their nature indicates that there is not possible to designate the standard solutions suitable for the similar marketing problems. Instead, marketing professionals have to look for generalized approaches for decision situations under consideration. To do that the knowledge and experience of a manager and information is necessary. Complexity of the market environment indicates the need for creating and active using Marketing Information System (MIS). MIS based on information technology is already effectively support the decision making process at the operational and tactical level. Using MIS at the strategical level is still growing and it seems to be the most interesting for marketing management. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
139--151
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008115