Warianty tytułu
Marketing Orientation in Competition on a Market
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka przedstawiła orientację marketingową opierając się na badaniach A.K. Kohli i B.J. Jaworskiego. Uważali oni, że orientacja składa się z trzech elementów: gromadzenia informacji rynkowej; upowszechniania tej informacji w przedsiębiorstwie; reakcji przedsiębiorstwa na wnioski wynikające z tej informacji. Reakcje polskich konsumentów na działania marketingowe w pierwszej jej fazie powstawania były bardzo silne i przyniosły kilkuset procentowy wzrost sprzedaży. Autorka z charakteryzowała także orientację na klienta i konkurenta, gromadzenie, upowszechnianie i reakcje na informację rynkową oraz warunki wdrażania orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie.
The author shows the marketing orientation based on the research by A.K. Kohla and B.J. Jaworski. They claimed that an orientation consists of three elements: collecting market information; spreading the information in a company; and reaction of a company to the conclusions of the information. The reaction of Polish consumers to marketing activities in the phase were considerably strong and brought several-hundred-percentage growth of sale. The author also characterises the orientation toward a client and a competitor, collecting, spreading and reactions to market information and the conditions of implementing marketing orientation in a company. (MN)
Rocznik
Tom
Strony
53--80
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008162