PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 2(3) | 13--20
Tytuł artykułu

Model dywersyfikacji - metoda podejmowania decyzji strategicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Diversification Model - Method of Making Strategic Decision
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza wektorów strategicznych zaprezentowanego w artykule modelu dywersyfikacji H.I. Ansoff'a pokazuje możliwości rozwojowe przedsiębiorstw polegające na etapowym przejściu od mniej ryzykownych strategii ekspansji do strategii dywersyfikacji. Taka też była logika działania przedsiębiorstw funkcjonujących w warunkach rynku i konkurencji, które sekwencyjnie, realizowały swe cele rozwojowe. Szczególną rolę odegrała w tym procesie dywersyfikacja, która, zdaniem autorki, może być traktowana jako jeden z głównych stymulatorów rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa. Autorka zwraca uwagę, że w modelu dywersyfikacji H.I. Ansoff'a strategia dywersyfikacji jest traktowana "wąsko", gdyż dotyczy jedynie zmian w zakresie struktury asortymentowej przedsiębiorstwa. "Szerokie" traktowanie dywersyfikacji skutkuje różnicowaniem domen działania, powstaniem konglomeratów, stwarzając nieograniczone możliwości rozwoju, przy zwiększonym ryzyku podjętych działań.
EN
In this article presents analysis of strategic vector of diversification model of H.I. Ansoff. The analysis shows possibilities of enterprises development consist in transition from less risk expansion strategy to diversification strategy. The author claims that in diversification model of H.I. Ansoff diversification strategy concern only changes in structure of enterprises assortment. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
13--20
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008260

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.