Warianty tytułu
Development of Marketing Orientation in Retail Trade Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest przedstawienie ewolucji koncepcji marketingowej w handlu detalicznym. Autorka przedstawiła krótki zarys historyczny orientacji na klienta w detalicznych przedsiębiorstwach handlowych i scharakteryzowała działania marketingowe w takich przedsiębiorstwach krajów wysoko rozwiniętych w latach dziewięćdziesiątych. Zwróciła uwagę na fakt, że polski handel detaliczny jest ciągle jeszcze na początku drogi prowadzącej do wykształcenia orientacji marketingowej.
The article deals with an analysis of the evolution of the orientation of retail trade enterprises, which, as is assumed by the author, has been brought about by supply and dement occuring in the market at a given time. The author presents one by one the various orientations adopted in trading companies: the manufacturing orientation, the sales orientation and the marketing orientation, and also discusses the external conditions under which they functioned. Attention is focussed on the marketing activity of trading companies and within its confines problems of an aenterprise's ranking and image development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
71--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Allivine F.C., The Supermarket Challenged!, "Business Horizons", October 1968.
- Berry L.L., Characteristics of High Performance Retailers, Retail Control, June/July 1987.
- Chwałek J., Convenience Store = wygodny sklep, "Handel Wewnętrzny" 1987, nr 4-5.
- Consulting A., Now and Next in Food [w:] Now and Next in Retail, Jos de Vries Projekt-groep BV, Holandia 1995.
- Gist R.E., Retailing: Concept and Decisions, John Wiley and Sons, USA, 1968.
- Kłosiewicz U., Procesy koncentracji i integracji w handlu artykułami żywnościowymi, "Handel Wewnętrzny" 1993, nr 3.
- Kucharska B., Zachowania rynkowe przedsiębiorstw handlowych w świetle badań marketingowych [w:] Przedsiębiorstwo, marketing, strategie, materiały konferencyjne, AE w Katowicach, Katowice 1995.
- Lazer W., Kelley EJ., The Retailing Mix: Planning and Management, Journal of Retailing, Spring 1961.
- Pegler M.M., Now and Next in Non-Food [w: j Now and Next in Retail, Jos de Vries Pro-jektgroep BV, Holandia 1995.
- Siegel J.B., Retailing: Back to Fundamentals, Retail Control, February 1990.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008294