Warianty tytułu
Pricing Policy of Trading Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest rola i znaczenie polityki cenowej w przedsiębiorstwach handlowych. Na tle rozważań o istocie polityki cen podmiotów sfery mikroekonomicznej, omówiono specyficzne uwarunkowania procesu stanowienia cen w handlu, zwracając szczególną uwagę na wpływ zmian we współczesnym rynku na politykę cenową.
The author puts forward a definition of a pricing policy (as well as its interpretation) which embraces regulations governing the microeconomic sphere. Againts such a back-grounds the author present the principal factors determining the pricing policy in trade. The first set of problems that is tackled by the author pertains to a pricing autonomy of trading enterprises in their dealings with industry. Next, the author discusses factors which are considered when of a pricing formula, implementation and modifications. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
23--32
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cyert R.M., March L.G., Behavioral Theory of the Firm, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1963.
- Garbacik E., Integracja i koncentracja we współczesnym handlu kapitalistycznym, "Handel Wewnętrzny" 1961, nr 2.
- Kasprzak T., Ewolucja i regulacja sfery mikroekonomicznej [w:] Strategie rozwoju przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 1990.
- Niestrój R., Koncepcja marketingowa a profil strategiczny przedsiębiorstwa [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej, pod red. L. Żabińskiego, AE w Katowicach, PTE, Katowice 1995.
- Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008297