Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Nature of Contemporary Company and Resulting Needs of Strategic Management
Języki publikacji
Abstrakty
Wychodząc od różnych teoretycznych koncepcji zarządzania przesiębiorstwem i jego narzędzi, Autor przedstawia ewolucję i główne cechy współczesnego przedsiębiorstwa, jego rodzaje, przedmiot i warunki działania, a także czynniki warunkujące efektywność zarządzania. Szczególną uwagę Autor zwrócił na elementy zarządzania finansowego i wykorzystanie analizy finansowej nie tylko do kontroli, ale także jako narzędzia decyzyjno-planistycznego.
The transition of Polish economy has changed the process of company management and information needs of its management. The change in information needs results in different perception of the company interior and its outside environment. The environment begins to play more and more important role in company development. The intention of the author is to present the approach to management of contemporary company and its means - financial analysis. Financial analysis has to be more oriented on the needs of strategic management because traditional methods and techniques are no longer aufficient. Financial analysis has to include methods of environmental analysis, portfolio techniques, methods of cash flow analysis, etc. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
105--133
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008302