Warianty tytułu
Innovations as a Determinants of Strategic Activities
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest wykazanie niezbędności wprowadzenia innowacji dla utrzymania się przedsiębiorstwa na rynku w długim okresie. Zdaniem autora, innowacje są podstawą rozwoju przedsiębiorstwa. Podstawową możliwość wprowadzenia innowacji daje poszerzenie czynników produkcji, czyli wzrost przedsiębiorstwa. Dla udowodnienia tych tez autor analizuje istotę oraz czynniki rozwoju. W definiowaniu rozwoju przyjmuje koncepcję J.A. Schumpetera, który przypisuje innowacjom kluczową rolę w polepszaniu sytuacji całej gospodarki, ale także przedsiębiorstw w niej uczestniczących. Autor podkreśla, że nie ma jednoznacznie sformufowanych strategii wprowadzania innowacji. W niniejszym artykule skupia się na uporządkowaniu niektórych aspektów teorii innowacji w ujęciu mikroekonomicznym.
The article shows indispensability of introduce of innovations to enterprise. The author claims that innovations are the basis of enterprises development. The author analysed essence and factors of development. The article concentrates on arrangement of some aspects of innovation theory in microeconomic depiction. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
51--67
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008428