Warianty tytułu
Determinants of Choice of Strategy Building or Brand Aquirement
Języki publikacji
Abstrakty
Marka we współczesnej strategii działania przedsiębiorstwa odgrywa coraz istotniejszą rolę. Warunkują to takie czynniki jak: dostępność technologii, skracanie się cyklu życia produktów, globalizacja działań przedsiębiorstw oraz spadek lojalności klientów wobec produktów. Wiele przedsiębiorstw stoi przed decyzją, czy zwiększać swoje udziały na rynku poprzez budowanie własnych marek, czy poprzez kupowanie marek już istniejących na rynku o ugruntowanej pozycji. Oba sposoby mają swoje wady i zalety, które omówiono w artykule. Wskazano także na pięć kluczowych obszarów, które należy poddać analizie, rozważając powyższy dylemat. Należą do nich: atrakcyjność rynku, koszty związane z przejęciem marki, efekt synergii, szansa rozwoju nowej marki oraz sytuacja przedsiębiorstwa, które chce realizować strategię kupowania marek. Decyzje związane ze strategią marki pozostają w ścisłym zwiąku z priorytetowymi celami przedsiębiorstwa.
In contemporary activity strategy the mark play significant role. It depends on: technology accessibility, shorten cycle of product life, globalisation of enterprises activity and fall of clients loyalty towards products. Many enterprises make decision about increasing participation on market towards building own brand or buying existing brands. In this article presents advantages and disadvantages of these two ways. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
68--78
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008429