Warianty tytułu
Cena i jakość projektowanego produktu w docelowym rachunku kosztów
Języki publikacji
Abstrakty
This Working Paper presents unique, original procedure to determining the price and quality of a new product. It refers to predicted market share as a function of the price and quality of a new product. It also analyses price and quality of a new product in target costing. (AŁ)
W artykule przedstawiono oryginalną metodę wyznaczania ceny i poziomu marketingowej jakości projektowanego produktu dla potrzeb docelowego rachunku kosztów. W tym celu niezbędne są informacje o marketingowej jakości konkurencyjnych produktów, cenach tych produktów, a także o rozkładzie ograniczeń budżetowych w danym segmencie rynku.
Rocznik
Numer
Strony
29--38
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Drury C. [1995], Rachunek kosztów; wprowadzenie, PWN, Warszawa.
- Frank R.H. [1991], Microeconomics and Behavior, New York, McGraw-Hill.
- Iwasiewicz, A. [1994-1995], Mikroekonomiczne i marketingowe uwarunkowania zarządzania jakością, Folia Oeconomica Cracoviensia, vol. XXXVII.
- Iwasiewicz A. [1995], Rola jakości produktu w procesie decyzyjnym konsumenta [w:] Optymalizacja jakości wyrobów, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
- Iwasiewicz A. [1997], Karta kontrolna jako narzędzie statystycznego sterowania procesami [w:] Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem, Zielona Góra.
- Mandel B.J. [1969], The Regression Control Chart, "Journal of Quality Technology" 1.
- Monden Y., Hamada, K. [1991], Target Costing and Kaizen Costing in Japanese Automobile Companies, "Journal of Management Accounting Research" 3, Fall.
- Szychta A. [1997], Sterowanie kosztami produktów według metod japońskich, suplement, "Gazeta Gospodarcza Nowa Europa", 22 January.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008470